Panaszkezelési eljárás

Ha az áru hibás, egyszerűen küldje vissza nekünk. A csomaghoz mellékelje a kísérőlevelet (rendelési szám, mi a baj a tétellel, visszatérítési számlaszám), és küldje el partnerünk címére:

PCNET csoport
Lanškrounská 32
571 01 Moravská Třebová néven

30 napon belül megoldjuk, megjavítjuk, kicseréljük vagy visszatérítjük az árát.

Mi a panasz

Reklamációnak minősül az a hiba, amely a terméken gyártási hiba miatt keletkezett . Vagyis ha a termék gyártási hibát tartalmaz, és ez a hiba a termék használata során nyilvánul meg.

Mi nem panasz

Normál kopásból, túlzott használatból vagy a használati utasítástól eltérő használatból eredő hibák. Továbbá olyan mechanikai sérülések miatt is, amelyeket nem az anyag hibája okoz. Nem tekinthető reklamációnak az a hiba sem, amely a rendeltetésszerű használatra vonatkozó utasítások be nem tartása miatt keletkezik.

Áru visszaküldése/csere

A vásárolt ruha nem passzol, vagy valamiért elégedetlen az áruval? Egyszerűen küldje vissza nekünk…

·  eredeti csomagolásban

·  címkékkel

·  felhasználatlan

·  mellékelt kísérőlevéllel (megrendelési szám, melyik cikkre kívánja cserélni a nem megfelelő tételt, számlaszám visszatérítés vagy esetleges túlfizetés)
... partnerünk címére:

PCNET csoport
Lanškrounská 32
571 01 Moravská Třebová néven

Kérjük, az áru fuvarozótól való átvételekor figyelmesen ellenőrizze a leszállított árut.
Ne fogadjon el olyan küldeményt, amelyen sérülés nyomai láthatók.

Ha az áru sérült, annak ellenére, hogy a csomagolás sértetlen volt, erről a tényről a fuvarozót vagy cégünket a választott szállítási módtól függően a lehető leghamarabb értesíteni kell.

·  Cseh Posta: értesítse személyesen a kézbesítés napján bármely postafiókban

·  DPD: 2 munkanapon belül értesíteni a 841 700 700-as telefonszámon.

Panaszkezelési eljárás

törvény, a Polgári Törvénykönyv (a továbbiakban: Ptk.) és a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. módosított (a továbbiakban: Fogyasztóvédelmi törvény), 2021. október 1-től hatályos és hatályos, és a Frike s.r.o., IČO: 17234247, Práčská 1881/14, Záběhlice (Prága) között létrejött összes adásvételi szerződésre vonatkozik. 10), 106 00 Prága, bejegyezve a prágai Városi Bíróság által vezetett C 368545 ügyiratszámú ("Eladó") cégjegyzékbe ("Eladó"), és a végfelhasználó - fogyasztó ("Vevő") által az Eladó bármelyik üzletében megvalósított és minden, az Eladó és a Vevő között új árukra vonatkozó adásvételi szerződés ("Adásvételi szerződés") szerves része, kivéve, ha a felek kifejezetten eltérő megállapodásban állapodtak meg.

Ez a panasztételi eljárás a társaság összes telephelyére vonatkozik.

1. cikk

Bevezető rendelkezések

A vevő hibás teljesítésből eredő jogait (a továbbiakban: reklamáció) minden esetben a jelen reklamációs szabályzat szerint kell gyakorolni. A jelen panasztételi eljárásban nem szabályozott kérdésekben a Cseh Köztársaság jogrendszere az irányadó. Az eladó a vevőt a jelen reklamációs eljárással megfelelő módon megismerteti, és a vevő kérésére szöveges formában átadja neki, vagy érthetően kifejti a jogokért való felelősségének tartalmát, terjedelmét, feltételeit és időtartamát. a hibás teljesítéstől, valamint az abból eredő jogok gyakorlásának módját.

Az eladó nem vállal felelősséget a hibákért az alábbi esetekben:

·  ha az eladott áru hibájáról van szó, aminek következtében alacsonyabb árban állapodtak meg,

·  ha az áru használt, és a hiba megfelel az áru használatának vagy elhasználódásának mértékének, amikor a vevő átvette,

·  a vevő okozta, és nem rendeltetésszerű használat, tárolás, szakszerűtlen karbantartás, a vevő beavatkozása vagy mechanikai sérülés okozta,

·  ha az áru hibája, amely a szokásos használatból eredő elhasználódásból áll,

·  a hiba az áru átvétele után keletkezett, az Eladó befolyásán kívül eső külső esemény következtében,

·  ha ez az áru természetéből adódik.

2. cikk

Panaszt tenni

A vevőnek jogában áll reklamációt benyújtani az eladónál, bármely olyan telephelyén, ahol a reklamáció elfogadása lehetséges az árusított áruválasztékra vonatkozóan, vagy akár a székhelyén vagy telephelyén. Az eladó biztosítja a reklamáció fogadására jogosult munkavállaló jelenlétét a teljes üzemidő alatt. A reklamáció az eladó által a vevőnek kiállított visszaigazoláson, a nyugtán vagy a jótállási jegyen az erre kijelölt személyhez is benyújtható, ha a megjelölt személy az eladó telephelyén vagy a vevőhöz közelebbi helyen tartózkodik. .

A vevő köteles igazolni, hogy jogosult a reklamációhoz, így különösen a vásárlás időpontjának dokumentálására, például adásvételi bizonylat bemutatásával, az eladónak a jótállási jegy hibás teljesítéséből eredő kötelezettségeinek igazolásával, vagy más elfogadható módon. A Vevő a már korábban felhívott hiba miatt nem érvényesíthet igényt, ha arra a vételárból ésszerű kedvezményt biztosítottak.

Ha a hiba miatti jog gyakorlása jelentős nehézséget okoz a fogyasztónak, különösen azért, mert a reklamáció helyére a szokásos módon nem szállítható, az eladó a hibát a fogyasztóval egyetértésben értékeli. vevő akár a helyszínen, akár más módon. Ilyen esetben a vevő köteles az eladóval a szükséges együttműködést biztosítani.

3. cikk

A jogok gyakorlásának határideje

A vevő a hibás teljesítésből eredő jogait az áru átvételétől számított 24 hónapon belül gyakorolhatja. Használt áruk esetében a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásának határideje 12 hónapra lerövidíthető, ezt az időtartam lerövidítését az eladó a hibás teljesítésből eredő kötelezettségek visszaigazolásában vagy az adásvételi bizonylaton jelzi. A határidő lejártát követően a hiba joga az eladóval nem gyakorolható, kivéve, ha a szerződő felek ettől eltérően állapodnak meg, vagy az eladó vagy a gyártó a törvényi kötelezettségén túlmenően külön minőségi garanciát vállal.

Ha a vásárlás jellege ezt lehetővé teszi, a vevőnek joga van az árut előtte ellenőriztetni, vagy funkcióját bemutatni. Lehetőség szerint a vevő az árut az átvételt követően a lehető legrövidebb időn belül megvizsgálja és megbizonyosodik azok tulajdonságairól és mennyiségéről. A Vevő a hibás teljesítésből eredő jogait késedelem nélkül gyakorolja, miután felfedezte az áru hibáját. Az eladó nem vállal felelősséget a kár mértékének növeléséért, ha a vevő az árut használja, bár a hibáról tud. Ha a vevő jogosan hivatkozik a kellékre az eladóval szemben, a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlásának határideje nem az áru kijavításának időtartamára vonatkozik, és azt a vevő nem használhatja.

Vevő tudomásul veszi, hogy a reklamációkezelés keretében történő árucsere esetén a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására nincs új határidő. A határidő az igényelt áru átvételét követő 24 hónap elteltével ér véget.

4. cikk

Panaszkezelés

Az eladó a reklamációról haladéktalanul, bonyolultabb esetekben 3 munkanapon belül köteles dönteni. Ebbe az időszakba nem számít bele a hiba szakszerű felméréséhez szükséges idő. Az eladó köteles írásos visszaigazolást adni a vevőnek, amely tartalmazza:

·  a követelés benyújtásának időpontja és helye, az állítólagos hiba jellemzői,

·  a vevő által kért kárrendezési mód a

·  a vevő tájékoztatásának módja az elszámolásról,

·  a panasz kezelésének időpontjának és módjának megerősítése, ideértve a javítás és annak időtartamának megerősítését, vagy a reklamáció elutasításának írásos indoklása.

A panaszról az eladó vagy az általa meghatalmazott munkatárs haladéktalanul, összetett esetekben három munkanapon belül dönt. Ebbe az időtartamba nem tartozik bele a hiba szakszerű felméréséhez szükséges, a termék vagy szolgáltatás típusának megfelelő idő. A reklamációt – ideértve a hiba elhárítását is – indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb a reklamációtól számított 30 napon belül kell kezelni, kivéve, ha az eladó és a vevő ennél hosszabb határidőben állapodnak meg. Ha a határidő utolsó napja szombatra, vasárnapra vagy ünnepnapra esik, a határidő utolsó napja a következő munkanap. Ezen időtartam hiábavaló lejárta az adásvételi szerződés lényeges megszegésének minősül. Az eladó köteles írásban megerősíteni a vevő felé a reklamáció rendezésének módját és időtartamát. A Vevő az eladó hozzájárulása nélkül nem jogosult a reklamáció egyszer kiválasztott rendezésének módját megváltoztatni, kivéve azokat az eseteket, amikor a választott elszámolási mód egyáltalán nem vagy időben nem hajtható végre.

A vevő köteles a reklamált árut legkésőbb attól az időponttól számított 30 napon belül átvenni, amikor a reklamációt ki kellett volna fizetni, amely idő letelte után az eladó jogosult ésszerű tárolási díjat felszámítani, vagy az árut saját maga értékesíteni a vevőnél. költség. Az eladónak előzetesen tájékoztatnia kell a vásárlót erről az eljárásról, és ésszerű további határidőt kell biztosítania számára az áru átvételére.

5. cikk

Minőség átvételkor

·  Az Eladó felelősséggel tartozik a Vevő felé azért, hogy az áru a Vevő általi átvételkor, amellyel a Vevő tulajdonjogát megszerzi, hibája ne legyen. Az Eladó különösen felelős a Vevő felé azért, hogy az áru Vásárló általi átvételekor: az áru olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekben a vevő és az eladó megállapodott, megállapodás hiányában pedig olyan tulajdonságokkal rendelkezik, amelyekről az eladó vagy a gyártó leírt vagy amit a vevő az áru jellegére tekintettel és az általa végzett reklámozás alapján elvárt,

·  az áru alkalmas arra a célra, amelyet az eladó a használatra megjelölt, vagy amelyre az ilyen típusú dolgot általában használnak,

·  az áruk a megfelelő mennyiségben, méretben vagy súlyban lévő dolgok és

·  az áru megfelel a jogszabályi előírásoknak.

Abban az esetben, ha az áru a vevő általi átvételkor nem felel meg a fenti követelményeknek, a vevőnek joga van új árut hibátlanul kiszállítani, ha ez a tétel jellegéből adódóan nem ésszerűtlen. Ha a hiba csak a dolog egy részét érinti, a vevő csak az alkatrész cseréjét követelheti; ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől és követelheti a vételár teljes visszatérítését. Ha azonban ez a hiba jellegéből adódóan aránytalan, különösen, ha a hiba indokolatlan késedelem nélkül eltávolítható, a vevőnek joga van a hibát ingyenesen eltávolítani. A Vevőnek joga van új árut szállítani vagy alkatrészt kicserélni eltávolítható hiba esetén is, ha a hiba kijavítás után ismétlődő előfordulása vagy nagyobb számú hiba miatt az árut nem tudja rendeltetésszerűen használni. Ilyen esetben a vevőnek jogában áll elállni a szerződéstől.

Ha a vevő a szerződéstől nem áll el, vagy nem él új áru hibamentes szállítására, egy részének cseréjére vagy kijavítására vonatkozó jogával, a vételárból ésszerű engedményt követelhet. A vevőnek joga van az ésszerű árengedményre akkor is, ha az eladó nem tud neki hibátlan új árut szállítani, annak alkatrészét kicserélni vagy az árut kijavítani, továbbá ha az eladó a helyzetet ésszerű időn belül nem orvosolja, vagy a jogorvoslat jelentős nehézségeket okoz a fogyasztó számára.

Ha a hiba az átvételtől számított hat hónapon belül nyilvánvalóvá válik, úgy tekintjük, hogy a termék már az átvételkor hibás volt.

6. cikk

Az eladó felelőssége olyan hibáért, amely lényeges és nem vagyoni szerződésszegést jelent

Az eladó felelőssége a lényeges vagy nem lényeges szerződésszegésnek minősülő hibákért az átvételtől számított 24 hónapon belül keletkezett termékhibákra vonatkozik, olyan hibákra, amelyekre az átvételkor fennálló minőségi felelősség nem áll fenn az Átv. 5. sz. Panaszügyi Szabályzat. Lényeges szerződésszegésnek minősül a hiba, ha a vevő nem kötötte volna meg a szerződést, ha a hibát a szerződés megkötésekor előre látta volna, egyéb esetekben olyan hibáról van szó, amely nem minősül lényeges szerződésszegésnek.

Ha a hiba lényeges szerződésszegést jelent, a vevőnek joga van új terméket szállítani, kijavítani, ésszerű engedményt adni, vagy elállni a szerződéstől a vételár teljes visszatérítésének jogával. Ha a hiba enyhe szerződésszegés, a vevőnek joga van a hibát eltávolítani, vagy méltányos engedményt kell fizetni.

A vevőt a hiba jellegétől függetlenül megilleti a hiba jellegétől függetlenül új kifogástalan termék szállítására, alkatrész cseréjére, árengedményre vagy a szerződéstől való elállásra, ha a hiba ismételt előfordulása miatt a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. javítás után vagy nagyobb számú hiba miatt.

7. cikk

Kárigények és vitarendezési költségek

Ha a reklamációt megalapozottnak ismerik el, a vevőnek joga van a joga gyakorlásával kapcsolatban felmerült költségek megtérítésére.

Abban az esetben, ha az eladó a keresetet mint megalapozatlant elutasítja, a vevő, vagy az eladóval való megegyezés alapján mindkét fél a terület igazságügyi szakértőjéhez fordulhat, és kérheti a hiba független szakértői vizsgálatát.

A fogyasztóvédelmi törvény szerint a vevőt, mint fogyasztót megilleti az adásvételi szerződésből vagy a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződésből eredő fogyasztói jogvita peren kívüli rendezésének joga. A fogyasztói jogviták peren kívüli rendezésének tárgya a Cseh Kereskedelmi Felügyelet, Štěpánská 567/15, 120 00 Prága 2, honlap: http://www.coi.cz.

8. cikk

Szerződéses garancia a minőségre

Ha az eladó a jogszabályi kötelezettségén túlmenően minőségi garanciát vállalt, annak alkalmazására a jelen reklamációs szabályzat az irányadó, kivéve, ha az eladó hibás teljesítésből eredő kötelezettségeinek igazolása (jótállási jegy) vagy a szerződés másként nem rendelkezik.

 

Spinner
Cookies Cookies

Szükségünk van az Ön hozzájárulására az egyéni adatok felhasználásához, hogy Ön többek között az érdeklődési körével kapcsolatos információkat tudjon megjeleníteni. Kattintson az „OK” gombra a beleegyezés megadásához.

Megtagadhatja a beleegyezést itt.

Itt saját preferenciái szerint testreszabhatja a cookie-beállításokat.